Умение пользоваться различными опорами (вопросы, план, схема) Оборудование - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
"Лексика" 1 35.64kb.
Сколько лирики в физике? 1 42.71kb.
Программ а государственногоэкзамен а по специальности 1-31 03 03... 1 246.03kb.
Методические рекомендации: На данном мероприятии учитель имеет возможность... 1 58.67kb.
Программ а государственногоэкзамен а по специальности 1-40 01 01... 1 221.86kb.
Изучение капиллярных явлений Оборудование 1 39.11kb.
Примерная тематика исследований 1 42.63kb.
Занятие: «Давайте жить дружно!» 1 83.78kb.
Логарифмическая функция 1 82.3kb.
«Растительный мир луга» 1 69.26kb.
Пояснительная записка Направленность программы 1 282.6kb.
Занятие на городской этап конкурса «Учитель года 2012» 1 63.99kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Умение пользоваться различными опорами (вопросы, план, схема) Оборудование - страница №1/1



Используемый УМК: « Enjoy English - 3» для общеобразовательных учреждений издательства «Титул» г.Обнинск, авторы – М.З.Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н.Трубанёва.

Тема: Хобби.

Используемый УМК: « Enjoy English - 3» для общеобразовательных учреждений издательства «Титул» г.Обнинск, авторы – М.З.Биболетова, Н.В. Добрынина, Н.Н.Трубанёва.



Цель: развитие и закрепление знаний и умений по теме «Семья», «Хобби»

Образовательные задачи урока:

  • обобщить и закрепить изученный материал, научить учащихся самостоятельно планировать и осуществлять свою учебно-коммуникативную деятельность;

  • систематизировать знания учащихся и активизировать лексические навыки по темам «Семья» и «Хобби»;

  • познакомить учащихся с новой лексикой « в помещении» и «на улице».


Воспитательные задачи урока:

  • формировать коммуникативные навыки;

  • повышать мотивацию к изучению иностранного языка;

  • развивать умение работать в коллективе;

Развивающие задачи:

  • развивать коммуникативные умения и навыки во всех аспектах речевой деятельности обучающихся: чтении, говорении, аудировании.

  • развивать психологические функции, связанные с речевой деятельностью (память, способность логически мыслить, умение анализировать).

  • продолжить развитие поисковых, творческих способностей.

  • умение пользоваться различными опорами (вопросы, план, схема)

Оборудование: компьютер, проектор, MP 3, УМК « Enjoy English - 3» под редакцией М.З.Биболетовой, набор карточек для поощрения учащихся, раздаточный материал, карточки для рефлексии.

Тип урока – комбинированный

Ход урока:

  • Организационный момент

- Good morning boys and girls. I am very glad to see all of you. Sit down, please.

- How are you today?

- I’m fine thank you. - And you? ( All together: I’m fine thank you).

- OK. Thank you. Let’s start our lesson.

- Ok! Thank you. It is time to start our lesson.

-Please, look at the blackboard. There are some pictures on it. Look at them attentively. What can you say about these people? ( Слайд 1)

- They have different hobbies.

. And now try to guess «What will we speak at the lesson about?» (Hobbies)

- Excellent! Today we will speak about different hobbies that people enjoy in their free time. I’d like you to tell our guests and your classmates about your hobbies and what you prefer doing in your leisure time. Also we’ll find out what activities British and Russian people enjoy in their spare time. I listed the aims of our lesson.


  • Фонетическая зарядка

  • Фонетическая зарядка

-At first, let`s do a phonetic exercise. Today we will learn a new tongue- twister! And now look at the blackboard and repeat after me:

[g], [s], [æ], [d], [ŋ], [ɪ] , [˄] ŋ].

Ding-dong, ding-dong, digi-ligi-dong!

Pupils repeat the sounds after the teacher.

- Very good. Now repeat after me some words:

Gus Gordon singing dancing

Pupils repeat the words after the teacher.

-Now it is time to learn a tongue – twister.(Слайд 2)



Gus and Gordon are singing and dancing.

  • Речевая разминка

- It’s time to remember the members of the family. Guess, who are they? Look at the screen, read the word combinations and guess.

Slide 3

  • My mother’s mother is my… (grandmother)

  • My father’s mother is my… (grandmother)

  • My grandmother’s son is my… (father)

  • My father’s daughter is my… (sister)

  • My mother’s sister is my…(aunt)

  • My uncle’s or aunt’s children are my… (cousins)



  • And now let’s speak about your families. Please, answer my questions.

  • Is your family large or small?

  • What do your parents do?

  • Have you got any brothers or sisters?

  • Do you love your family?

  • Thank you very much.

  • Совершенствование навыков монологической и диалогической речи.

- Today I see a strange pupil in our class. He is from another school. Let’s meet him at our lesson! You should ask as many questions about him and his family as you can.

Slide 4.These questions on the screen can help you.

  • Is your family large or small?

  • What do your parents do?

  • Have you got any brothers or sisters?

  • Is your family loving?

  • Have you got many friends?

  • Do you play any musical instrument?

  • What is your hobby?

Teacher :Thank you. It was very interesting. Sit down, please!

The guest: You know, I also want to listen to the stories about your families.



Учащиеся по очереди рассказывают о своих семьях с опорой на план.

1. We are a typical… family.

2. I have got a mother, a father, …..

3. My Mum is a …

4. My Dad is a …

5. We are friendly and loving.



Слайд 5.

  • Активизация лексических навыков по теме «Хобби»

- Different members of the family can have different hobbies. Let’s look at these pictures and guess what hobbies they have.

Slide 6. Ученики называют различные увлечения людей.

  • Well, now let’s play a Snowball game. You will see who can name the largest number of hobbies in your group. (Ученики называют по одному слову, каждый следующий ученик должен назвать слово соседа, а затем только своё новое слово. Ученик, сидящий за последней партой должен назвать все услышанные слова по очереди.)

  • Swimming

  • Swimming, dancing

  • Swimming, dancing and cooking

  • Swimming, dancing, cooking and fishing

  • Thank you. You are very smart.

  • And what is your hobby? ( ответы учеников)

  • Физкультминутка.

  • Now, stand up, please. We’ll do some exercises with you.

1, 2, 3 - I like playing. Look at me!

 1, 2, 3 - I like running every day .

 1, 2, 3 – I like playing football. Look at me!

1, 2, 3 - I like swimming in the sea.



  • Thank you. It was very interesting.

  • Активизация навыков устной речи по теме «Хобби»

-So, let`s continue our lesson. I want to ask you a question: Can we do all these interesting things indoor? Should we go to the river or to the sport ground? Look at the screen; you can see two new words there. Think a little and divide the following words into two groups: indoor outdoor

Slide 7

Writing, karate, cooking, sports, tennis, playing football, listening to music, watching TV, swimming, going to the theatre, snowboarding.

  • And now I want you to try to make some sentences to tell where people can spend their free time, doing their hobbies.

  • For example: Swimming is an outdoor hobby.

Watching TV is an indoor hobby.

  • Тренировка навыка чтения с выбором необходимой информации

And now we’ll read one exercise from your textbooks. Please, open your books at page 146. Find Ex.6.

Study this table, please. It tells you about the hobbies of English students. Find out which hobbies are more or less popular among English students.



Answer the questions, using the beginning of the sentence:

  • The most popular hobby in England is…( football)

  • The least popular hobby in England is…(fishing)

Thank you, boys and girls. You’ve done so many exercises at the lesson. You are so clever and active.

  • Рефлексия.

Our lesson is almost over and I’d like to know whether you like it or not. Write your names on the cards with the suns and draw a smile if you really liked it. Give me these cards to remember you. Thank you very much.

  • Заключительный этап урока

  • Home task : Your home task will be to divide the following words into four groups: indoor outdoor summer outdoor winter all seasons outdoor kinds of hobbies.( Каждый ученик получает карточку с домашним заданием)

  • I like your work during our lesson. We’ve spoken a lot about your families and your hobbies. Besides, you‘ve learned about indoor and outdoor kinds of hobbies. Almost all of you were active and bright today and I’ll give you only good marks. It was interesting and great. Thank you. Our lesson is over. Good-bye, boys and girls. Have a nice day!





Лакейская — это питомник для будущих вельмож. Шарль Монтескье
ещё >>