Today we’ll revise everything we have learnt about music. Сегодня мы повторим все что учили о музыке - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
«Что такое тембр? Значение тембра в музыке» 1 32.83kb.
Конспект урока «Обобщение по теме «Кумулятивные сказки» 1 29.6kb.
Повторительно-обобщающий урок по теме "Законы постоянного тока" 1 55.22kb.
Урок игра по теме «Что такое человек?» 1 99.26kb.
Урок «Отечественная война 1812 года» 1 81.17kb.
«Азбука» Л. Н. Толстого 14 756.08kb.
Фольклорный ансамбль "Пралеска" 1 12.76kb.
Вечный песенный огонь 1 112.52kb.
Хомяков и принцип соборности 1 231.7kb.
Урок соревнование «Знатоки природных стихий» 1 75.28kb.
brush up [brʌʃ]освежать (знания); улучшать, совершенствовать; 1 124.73kb.
Организационные требования к приглашающей стороне 1 47.38kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Today we’ll revise everything we have learnt about music. Сегодня мы повторим все - страница №1/1

Lesson 11.

Today we’ll revise everything we have learnt about music.

Сегодня мы повторим все что учили о музыке.



Цель урока: Совершенствование речевых навыков.

Задачи урока: Развитие умений аудирования.

Развитие умений читать (поисковое чтение).

  1. Организационный момент.

  2. Фонетическая зарядка. Слова и выражения для фонетической зарядки готовит дежурный исходя из того, какие выражения им

необходимы для работы на уроке. Об этом дежурный предупрежден на предыдущем уроке.

3.Речевая зарядка (проводит дежурный).
4. Проверка домашнего задания.

Р1 рассказывает. Class слушает и оценивает.

Лексика для оценивания лежит на парте.
5. Домашнее чтение.

Текст «Benjamin Britten» p.74 по учебнику А. П. Старкова 9кл.

Get as much information as you can.
Lesson 12.

Цель урока: Развивать интересы учащихся, мыслительную активность и коммуникабельность.

Задачи урока: Развитие умений понимать речь на слух в записи.

Развитие умений говорения.
На этом уроке мы будем говорить о концертах.

1. At this lesson we shall speak about the most exciting event connected with music. Can you guess what it is? It is a concert, of course. What comes to your mind when you think about a concert?






styles of music

Concert

nice clothes applause

orchestra

an interval stage

a cafe

2. Usually we go with someone to a concert. Now I want you to read expressions which help you to persuade a friend to go to a concert. Here they are. Выражения, которые помогут вам убедить друга пойти на концерт.

Let’s go to the concert.

Why not go to the concert?

Would you like to go to the concert?

What about going to a concert?
3. Речевая зарядка.

Is classical music boring for you?

Is classical music noisy and dreadful?

Do you understand classical music?

Does classical music enrich you?

Do you enjoy classical music?

How do you find classical music?

How do your friends find it?





  1. Auding. (Listening). Now you will listen to a short text about

Promenade Concerts or Proms. Do you know anything about them?

    1. Try to understand what the word “promenade” means.

    2. Who and why invented such concerts?

Listen to the story, please. Аудирование текста о Променад концертах.

In 1895, Sir Henry Wood conducted the first Promenade Concert in

London. His aim was to make classical music more popular and to

encourage young people to get to know the great masters of the classical

music- Mozart, Bach, Beethoven.

In order to make atmosphere more informal, people were allowed to

stand and even walk around-“promenade”-during the concert. Seats were

cheap and the crowds flocked to attend.

Now, the Proms, as they are usually called, are the most important

annual classical music festivals in Great Britain. Many concerts are sold

out. They entertain and delight audiences of all ages all over Britain.


  1. We’ll try to convince our friends to go to a concert. Here are expressions to do it. Убедите друга пойти на концерт с помощью этих выражений.

Read and translate them. (Выражения на партах)



The music is tuneful and appealing- Музыка мелодична и трогательна.

There is no music more beautiful and deep than this – Нет музыки более

прекрасной и глубокой по содержанию, чем эта.



The music astonishes by its originality and depth- Музыка поражает своей оригинальностью и глубиной.

You will get pleasure out of this music - Ты испытаешь удовольствие от этой музыки.

He was a composer of unusual genius- Он был композитором необыкновенной одаренности.

Few can equal him- Немногие могут с ним сравниться.

To many people his genius is an enigma- Для многих людей его одаренность является загадкой.

His music has been called the music of the future- Его музыку называли музыкой будущего.


These are phrases to reply to a friend’s invitation.


Let us.

That’s a good idea- Прекрасная мысль.

Fine!—Прекрасно!

Id love to- С большим удовольствием.

I dont mind- Не возражаю.

It sounds great.

I am sorry but I don’t like…

I am afraid I can’t- Боюсь, что не могу.

Not me- Только не я.

I would rather…- Я бы лучше…

I have got things to do- У меня дела.

I am all for it- Я целиком за это.

I am against it- Я против этого.

His music is light and superficial- Его музыка поверхностная и надуманная

The music is stark and cold- Музыка безжизненна и холодна.

The music gets on the nerves- Музыка раздражает.

It lacks depth- В ней недостает глубины.

Many of his works have faded- Многие его произведения устарели.

I don’t get any excitement out of his music- Я не испытываю никакого волнения от его музыки.

It is the kind of music that very few like- Эта такая музыка, которая нравится очень немногим.

What’s on the programme? - Что в программе?

Who is giving the concert? – Кто дает концерт?



Work in pairs. Try to convince a friend to go to the concert. Here is a

programme of the concert. Работа в парах.


Monday, 2, April 2007 at 6.30 p.m.

A concert dedicated to the 120th anniversary of Vasili Vorobyov’s

birthday. A Concert Hall of the Music College named after

German Lebedev in Cheboxary.



a). Try to convince your friend to go to a concert. Your friend refuses and gives

a reason. Друг отказывается и называет причину.



Inviting


Asking

information




Giving

information

Convince







Refusing.

Giving reasons.





b). Try to convince your friend to go to a concert. Your friend agrees and gives

a reason. Друг соглашается и называет причину.




Inviting


Asking

information













Giving

information

Convince








Agreeing.

Giving reasons




We have talked much today. I see you are able to invite to a concert now.

Your homework is the same: to invite, to convince, to agree or refuse.

But you must choose your own programme of the concert. Is everything clear?

Ask questions if there are any. Thank you. Good bye.

Приглашайте, убеждайте, соглашайтесь и отказывайтесь, выбирая свою



программу.




Если существуют домашние хозяйки, значит, где-то должны быть и дикие. В. Генин
ещё >>