«Существительное» 3 - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
4а Фамилия Халиуллин Имя Арслан Отчество Альбертович Задания по предмету... 1 37.49kb.
Существительное 1 141.31kb.
Д. И. Менделеева, г. Тобольск Словообразовательный потенциал процессуальных... 1 57.77kb.
Существительное глагол прилагательное 3 185.38kb.
«Имя существительное» (обобщающий урок) Романенко Марина Николаевна... 1 78.88kb.
«Имя существительное» (обобщающий урок) Романенко Марина Николаевна... 1 48.03kb.
Укажи, какое это существительное: одушевленное или неодушевленное? 1 11.88kb.
Имя существительное 3 381.27kb.
Имя существительное 1 61.09kb.
The Nouns (Имя Существительное) 1 49.76kb.
«Имя существительное» 1 102.29kb.
Тема. Основные технологические процессы 1 95.25kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

«Существительное» 3 - страница №1/1

Создание системы обучающего контроля

по грамматике через тестовые задания.


Учитель иностранного языка

МОУ СОШ № 1

Горчакова Людмила Владимировна


г. Советский

2007г.
Оглавление.


  1. Введение. 2

  2. Система тестовых заданий:

- Система тестовых заданий по теме « Существительное» 3

- Система тестовых заданий по теме « Артикль»

- Система тестовых заданий по теме « Прилагательное.

Степени сравнения прилагательных»

- Система заданий по теме « Оборот There is\ There are»

- Система тестовых заданий по теме « Временные формы глагола в действительном залоге»:

Настоящее простое время

Настоящее длительное время

Настоящее завершенное время

Будущее простое время

Будущее длительное время

Прошедшее простое время

III Заключение.

IV Литература.



Введение.
В настоящее время изменилась задача образования и в рамках модернизации языкового образования на первый план выдвинулись следующие проблемы:

- формирование языковой компетенции учащихся;

- формирование коммуникативной компетенции учащихся;

- формирование навыков по различным видам речевой деятельности;

- формирование навыков использования языковых средств сообразно конкретной ситуации;

Объектом моего исследования является процесс обучения грамматике на уроках английского языка.

Предметом исследования является создание системы обучающего контроля при обучении грамматике через тестовые задания

Цель работы состоит в создании системы грамматических заданий, позволяющих более эффективно отрабатывать изучаемые грамматические явления учащимися разной степени обученности, а также на разных этапах изучения грамматического материала.

В соответствии с целью было выдвинуто предположение, что формирование системы обучающего контроля будет более успешным в случае системной и систематической работы по решению этой задачи, если будут подобраны и классифицированы грамматические задания в соответствие с уровнем их обученности и направленные на формирование у учащихся автоматизма в употреблении грамматических форм и явлений, а также в случае мониторинга уровня сформированности развития коммуникативной компетенции будут использоваться как средство и как результат в процессе обучения английскому языку.

В соответствии с целью и выдвинутой гипотезой будут решаться следующие задачи:

- подбор грамматических заданий, направленных на отработку употребления в речи разных грамматических явлений;

- классификация заданий по уровню сложности;

- создание системы упражнений, позволяющих учащимся с разной степенью обученности отрабатывать грамматические явления в речи и двигаться при этом от простого к сложному.
- 2 -

Noun. ( Имя существительное )

1 Поставьте существительные во множественное число:
box, potato, hero, church, brush, fox, inch, half, knife, leaf, baby, loaf, lady, donkey, fly, wolf, day, thief, army, woman, child, sheep, tooth, man, city, horse, dog, car, tree, day, shop, chemist, bottle, eye, nose, deer, goose, foot.
2 Как называются эти люди? Образуй существительные, обозначающие занятие человека.
1 The person who teaches at school is a … .

2 The person who writes books is a … .

3 The person who sings in the opera is a … .

4 The person who dances in the ballet is a … .

5 The person who drives a car is a … .

6 The person who reads books is a … .

7 The person who smokes much is a … .

8 The person who works in a plant is a … .

9 The person who sells goods is a … .

10 The person who goes in for boxing is a … .


3 Укажите принадлежность предмета конкретному лицу.
Образец: Mike – camera - Mike’s camera

1 the children – toys

2 the boy – bicycle

3 John – the car

4 the girls – books

5 Henry – cat

6 the rabbits – carrot

7 the dog – bowl

8 Diana – flower
4 Перефразируйте следующие высказывания, употребив существительное в притяжательном падеже.
Образец: the house of my aunt - my aunt’s house

1 the name of the dog

2 the book of the father

3 the friend of James

4 the son of George

5 the race of horses

6 the child of my sister

7 the car of my father

8 the house of hamsters

9 the desk of Mike

10 the garden of my parents

- 3 -
Article with geographical names



( Артикли с географическими названиями )
Вставьте артикль, там, где нужно.

1 They traveled by car around … Europe last month.

2 … Great American Lakes are … Lake Huron, … Lake Superior, … Lake Ontario, … Lake Michigan and … Lake Erie.

3 … north of … Scotland is known for its wild beauty.

4 Are … Urals higher or lower than … Alps?

5 It was Burns who wrote “My heart is in … Highlands.”

6 … Mediterranean Sea washes … Europe, … Asia and … northern coast of … … Africa.

7 What oceans does … Panama Canal connect? – I suppose … Atlantic and … Pacific Oceans.

8 … Seine flows through … Paris to … Atlantic Ocean.

9 We get coffee mostly from … Brazil and … Columbia.

10 … Alaska is the biggest and coldest state in …USA.

11 Where are … Canaries situated?

12 … United Kingdom consists of four parts: … England, … Scotland, … Wales and …Northern Ireland, or …Ulster.

13 … Himalayas are the highest mountains in …Asia.

14 I went to … German Republic last summer, but I haven’t been to … Netherlands yet. Of course, I would like to see … Hague.

15 … Thames is not the longest river in … Great Britain but it is rather wide and navigable.

16 … America consists of two parts, … South and North America, doesn’t it?

17 In … north there are … Cheviots. These are the mountains which separate … England from … Scotland.

18 … Brazil is the largest country in … South America. … Amazon, the widest river in … world, flows there.

19 What city is the capital of … Philippines?

20 … Republic of … China is the third largest country in … world after … Russia and … Canada.

21 The sun rises in … East.

22 My friends live in … USA, … Germany, … Australia and … Moldova.

23 Her friend lives near … Black Sea.

24 … London stands on … Thames.

25 Linda’s parents’ house is in … Cromwell Street.

26 I have flown over … Grampian mountains.

27 … Neva river is not long.

28 Is there life on … Mars/

-4-
29 … UK is situated on … British Isles.

30 … Atlantic Ocean washes it from … west.

31 They have been living in … Europe for 5 years already.

32 … Goby is a desert.

33 … Moskva River is in … Moscow.




Adjectives. (Имя прилагательное)
1 Образуйте сравнительную и превосходную степени прилагательных:
high, long, new, hot, bright, mad, thin, red, happy, lazy, strong, merry, wide, dangerous, difficult, good, fortunate, bad, useful, nice, little, beautiful, far, greedy, much, magnificent, many.
2 Вставьте пропущенные слова:
1 Tom is older … Richard.

2 Fred is not … old … Tom.

3 Tom is … oldest … the three.

4 This book is better … that.

5 This book is not … good … that.

6 This book is … best … the three.

7 That exercise is more difficult … this one.

8 The weather is worse today … it was yesterday.

9 It was not … bad yesterday … it is today.
3 Раскройте скобки:
1 Tom is (old) than Richard.

2 John is the (clever) boy in the class.

3 The weather is (fine) today than it was yesterday.

4 London is the (big) city in the world.

5 This sentence is (difficult) than the first one.

6 My dog is as (good) as yours.

7 My dog is the ( good) of the three.

9 The cat will be much (happy) in her new home.

10 my cold is (bad) today than it was yesterday.

11 This mountain is the (high) in Europe.

12 This peace of homework is as (bad) as your last one.

13 This peace of homework is (bad) than your last one.

14 This peace of homework is the (bad) you have ever done.

15 Richard is not as (tall) as Tom.

16 Tom is (tall) than Richard.

17 Tom is the (tall) boy in the class.

18 Athens is (far) from London than Rome is.

19 Mr. Robinson is (rich) than Mr. Green, but they think he is (happy) than Mr. Green.

20 They have (many) hens than we have, but they get (few) eggs.
-5-

There is\ There are ( Оборот There is\ There are )
1 Вставьте is или are:
1 There … two girls at home.

2 There … apples on the table.

3 There … three rooms in our flat.

4 There … a sofa and three armchairs in the living – room.

5 There … some pictures on the wall.

6 There .. two beds and a table in the bedroom.

7 There … a cat on the sofa.

8 There .. some water in the cup.

9 There … some milk in the glass.

10 There … some flowers in the vase.



2 Составьте как можно больше предложений.
a car in the room.

a bus at the window.

a cup in the street.

is books in the playground.

There are pupils in the cupboard.

chairs on the desk.

men in the yard.

children in the office.




3 Составьте предложения, используя слова в скобках.
Образец: (a sofa \ in the room) – There is a sofa in the room.
1 (a table \ in the room)

2 (a book \ on the table)

3 (a pen \ on the table)

4 (a chair \ in the living – room )

5 ( armchairs \ near the table)
4 Вставьте в предложения слова some \ any:
1 There are … apples on the plate.

2 There is … milk in the glass.

3 Are there … eggs in the fridge?

4 There are not … flowers in the vase.

5 Is there … oil in the kitchen.
-6-

Present Simple (Настоящее простое время )

1 Допишите окончания глаголов -s /-es там, где нужно.
1 He go… to school by bus. 2 She like… milk. 3 The father watch… TV in the evening.

4 I usually drink… tea in the morning. 5 She wash… her face and hands in the morning and in the evening. 6 She do… her English exercises after school. 7 We get… up at7 o’ clock. 8 They live… in Moscow. 9 The girl usually play… in the yard. 10 My mother work… on a farm.


2 Опровергните предложения по образцу.
Образец: She gets up at eight o’clock. –She does not get up at eight o’clock.
1 He has tea for breakfast.

2 He reads English texts.

3 She usually has dinner at two o’clock.

4 She lives in Queen Street.

5 She gets good marks for English.

6 We have four English lessons every week.

7 I like milk.

8 They live in Great Britain.

9 You play football in the yard.

10 The pupils read Russian books.



3 Допишите предложения по образцу.
Образец: You go to the park on Saturdays. - I do not go to the park on Saturdays.
1 They live in Novgorod. –We …

2 I go to bed at ten o’clock. –You …

3 You like coffee. –I …

4 They usually come home at two o’clock. – I …

5 You work at a factory. –They …

6 They go to the farm in the morning.- We …

7 Ann does her exercises at school. – Mike …

8 Tony goes to school five times a week. – Sasha …

9 Alison takes a bath every day. –Starkid …

10 Mike lives in Oxford. – Sasha …


4 Измените предложения так, чтобы они соответствовали действитeльности, и напишите их.

Образец: You go to school in the evening. –I do not go to school in the evening. I go to school in the morning.


1 You get up at nine o’clock. –

2 You do your morning exercises in the yard. –

3 You usually go to school by bus. –

4 You speak German very well.

5 You eat fruit every day.

-7-

5 Напишите по одному вопросу к каждому предложению, начиная их словами, данными в скобках.

1 They work on a farm. ( Where …)

2 I make my bed in the morning. ( Do …)

3 The children play in the park, not in the square. (Do …or…)

4 They do their homework after school. ( When…)

5 I have a glass of milk for supper every day. (Do…)

6 We watch TV in the evening. (What…)

7 The engineer lives in Novosibirsk.-(Who…)

8 She lives in Main Street. – (Where…)

9 She usually has supper at nine o’clock. ( When …)

10 He has her English lessons on Tuesday, not on Monday. (Does …or…)


Present Progressive ( Настоящее длительное время )
1 Образуйте форму глагола с суффиксом –ing
To read – to make-

To stand- to give-

To grow- to ride-

To jump- to shine-

To point- to drive-

To sit- to fly-

To cut- to play-

To get- to buy-

To run- to try-

To swim- to cry-


2 Скажите, что происходит или не происходит в данный момент.
Образец: I/ count / the crops- I am counting the crops.

1I/ sit/on /the chair

2 I/ride/ the bicycle

3 I/read/ this book

4 The sun/shine

5 It/rain

6 I/learn English

7 I/eat/ an apple

8 I/sit/at the table
3 Допишите предложения по образцу.
Образец: He is going home.- I am not going home.

1 He is sleeping.- You …

2 The women are standing in the street.- We …

3 You are doing your exercises.- He…

4 He is putting on his suit. – I…

5 She is washing socks and stockings.- Her friends …

6 The bus is turning to the right.- The car …

-8-


4 Напишите по одному предложению, начиная их словами, данными в скобках
1 I am speaking English.(Who …)

2 We are doing sums. (What …)

3 She is standing at the door. (Where …)

4 I am reading Kate’s book. (What …)

5 The students are looking at the blackboard. (Are …or …)

6 He is going to school. (Where …)


5 Допиши предложения по образцу.
Образец: My friend is sitting at the desk. – I am sitting at the desk too.

1 The children are reading the text. – I …

2 The teacher is working in the school garden. – The schoolchildren ...

3 The father is sleeping. – His daughter …

4 The mother is cleaning her room. – Her son …

5 I am putting on my raincoat. – You …

6 Our teacher is speaking English. – We …
Present Perfect ( Настоящее завершенное время )
1 Напишите третью форму глаголов.
а) be, do, have, see, hear, bring, think, buy, catch, read, play, open, watch, clean, stop, wash

b) write, give, take, drink, eat, speak, tell, say, sleep, go, visit, finish, live, like, want


2 Вставьте глаголы have и has.
1 He … given me the towel.

2 You … not shut the window.

3 I … read a lot of Russian books.

4 It is raining and the children … stayed at home.

5 … the mother prepared breakfast?

6 … you hung up the towel?


3 Напишите по одному вопросу к каждому предложению, начиная их словами, данными в скобках.
1 They have lived in Baku.( Where …)

2 She has drunk some milk. (Has …)

3 Alec has come to see me. (Who …)

4 We have read an interesting article. (What… )

5 You have helped me very much. (What …)

6 He has given Vera a letter. (Whom …)



4 Из правой колонки употребите ту форму глагола, которую нужно употребить при переводе следующих предложений:
1 Он уже написал письмо. А) write

B) wrote


C) has written

-9-


2 Он написал это письмо вчера. А) write

B) has written

C) wrote
5 Найдите предложения в которых глаголы стоят в Present Perfect:
1 I’ve lost my pen.

2 I’ll get up in an our.

3 Tom has given up his job.

4 Mary has a dog.


6 Cоставь предложения по таблице:
The grandmother bought a present for Mother.

Mike have brought two pails of water.

The girls has already cooked dinner.

Ann just boiled milk.

The boys fried fish.
7 Опровергните утверждения:
1 I have been to a big city.

2 We have had physics.

3 They have read an interesting book.

4 His sister has watched TV.

5 Ann has danced.

6 We have come by train.

7 My parents have traveled in Europe.

8 The rain has stopped.

9 I have met our teacher.

10 The boy has broken his arm.

11The children have slept well.

12 She has been to Moscow.

13 The rain has stopped.

14 He has eaten the cake.



8 Задайте вопросы к следующим предложениям:
1 We have lived in Kiev. (Where …)

2 She has drunk some milk. ( Has …)

3 Mike has come to see me. (Who …)

4 We have read an interesting article. (What …)

5 You have helped me very much. (What …)

6 He has given Sasha a letter. ( Whom …)


-10-


Future Simple ( Будущее простое время )

1 Вставьте глаголы shall , will

1 I … get up early tomorrow morning.

2 It … rain soon.

3 Mike … take part in our meeting.

4 His birthday … be on the 27-th of August.

5 We … sing a lot of songs about our country pioneers at the camp fire.

6 They … go to the village on their summer holidays.

2 Опровергните утверждения.

1 There will be a camp fire.

2 They will go to the river to swim.

3 She will get off at the next stop.

4 We shall cross the street near the turning.

5 It will be Monday tomorrow.

6 You will be late.

7 I shall eat cake and drink milk.


3 Задайте вопросы к следующим предложениям.

1 We shall see the salute on the First of May.

2 There will be a red flag on the building.

3 I shall lay the table.

4 It will be 8 o' clock soon.

5 The weather will be fine tomorrow.


4 Напишите предложения в вопросительной форме. Вопросы начинайте словами, данными в скобках.
1 They will be at the cafe at 5 . (When …)

2 I shall show the way to the workshop.( Who …)

3 The teacher will give Nadya a good mark. ( What mark …)

4 Mike will help John with his geometry. ( Whom …)

5 The weather will be bad..(What …)

6 We shall meet near the post-office. ( Where …)



5 В предложениях, которые вы прочитаете, описаны события, происходившие прошлым летом. Представьте, что эти события произойдут будущим летом.

1 I was in America a year ago.

2 Where were your parents last summer?

3 It was in July.

4 There was no fruit in May.

5 Did you roller skate?

6 She bought a new dress.

7 My mom taught my brother to swim.

-11-

Future Progressive ( Будущее длительное время )
1 Найдите предложения, в которых сказуемые выражены глаголами в Future Progressive
1 This time next week I'll be lying on the soft yellow sand.

2 He'll be writing his composition tomorrow at noon.

3 Just a moment! I 'm coming.

4 –Will you be playing football this evening?



  • No, I'll be doing my lessons.

5 Will you give me a sweet, please.
2 Эти предложения описывают, что происходит сейчас. Напишите, что будет происходить завтра в это же время.

example: It is 2 o'clock now. He is working on a computer. - He will be working on a computer tomorrow at 2 o'clock.

1 It is 6 a. m. I am sleeping.

2 It is 8 a.m. He is making his bed.

3 It is 8.30 a.m. She is having breakfast.

4 It is 9 a.m. We are going to school.

5 It is 10 a.m. They are arriving in Boston.

3 Задайте вопросы к каждому члену предложения.
He will be playing games on his computer tomorrow at 8 p.m.
4 Ответьте на вопросы
1 Will you be sleeping at 6 a.m. tomorrow?

2 Will you be having breakfast at 8 a.m. or 8 30 a.m. tomorrow?

3 Who will be waking you up at 7 a/m/tomorrow?

4 What will you be doing this time tomorrow?

5 Who will be working on a computer when you come home after school tomorrow?

6 Will you friends be discussing a new film when you see them tomorrow?



5 Выберите правильный вариант

1 I … at 5 o'clock.

a) shall be reading b) am reading C) shall read

2 I … to France in a month.



  1. go B) will go C) will be going

3 You can't go there at 3 o'clock tomorrow. You …your grammar test at that time.

  1. is writing b) will be writing c) will write

4 When Mom comes, we … dinner.

  1. will be having b) are having c) will have

5 I… when he returns.

  1. am sleeping b) shall be sleeping c) sleep

6 Mary … on the party the whole evening tomorrow.

  1. is dancing b) will be dancing c) dances

-12-


Past Simple (Прошедшее простое время )
1 Найдите предложения, в которых сказуемые выражены глаголами в Past Simple:

1 I came home late in the evening yesterday.

2 My friends want to see me tonight.

3 I skated a lot last week.

4 It was too cold outdoors last morning.

5 I’ve been waiting for you.

6 He was given many presents on his last birthday party.
2 Напишите следующие глаголы в Past Simple:

to help, to buy, to become, to dress, to wash, to eat, to bring, to clean, to jump, to want, to draw, to find, to skip, to skate, to drink, to give


3 Перепишите предложения, употребляя глаголы, данные в скобках в Past Simple:
1 Yesterday I … at the cinema. ( to be)

2 Last Sunday she … for a walk in the park. (to go)

3 The lessons … at one o’clock. ( to begin )

4 When the teacher … into the room, the pupils … up. ( to come, to stand )

5 The pupils … an English text at the lesson. ( to read )

6 I … up and … to him. ( to stand, to go)

7 At the end of the lesson the teacher … the homework. ( to give )

8 The pupils …questions, … the teacher’s questions and … texts during the lesson. (to ask, to answer, to read )


4 Oпровергните утверждения:
1 We learned geography last year.

2 They slept in the afternoon.

3 the pupils understood the English text.

4 You read the newspaper in the library.

5 He worked in the afternoon.

6 He wore a warm coat in autumn.


5 Напишите по одному вопросу к каждому предложению, начиная их словами, данными в скобках:
1 The child got up at 5 o’clock.( When …)

2 We saw the portrait of Pushkin in the library. ( Where … )

3 It rained all day yesterday. ( Did …)

4 The teacher gave the boy a bad mark in geography. (Whom …)

5 The pupil did his mathematics in the morning. (Who …)

6 He did not want to get up. (Did …)

7 She dried herself with a towel. (What … with?)

8 Mike took his place at the dinner table. (Who …)

9 He went to school in the afternoon. (When …)

10 The teacher gave us Exercise 21. (What exercise …)

11 They understood the teacher. (Whom …)

-13-


Заключение.
Создание системы обучающего контроля явилось результатом работы, проводимой в течение нескольких лет. Задания предназначаются для отработки в речи в устном и письменном виде грамматических явлений, изучаемых в разных классах и учащимися с разным уровнем обученности. Тесты опробованы неоднократно на уроках английского языка в 6,7, 8, 9, 10 классах. Использование данной системы упражнений позволило достигать лучших результатов при обучении учащихся грамматике.

Изложенная в работе система упражнений не исчерпывает всей проблемы упражнений, но представляет собой начало большой работы над созданием тестовой системы по обучению грамматике.

Упражнения всегда будут занимать центральное место в процессе обучении иностранному языку, создание же эффективных систем обучения в преобладающей мере обусловливается развитием и совершенствованием общетеоретического содержания методики преподавания иностранного языка.
Список использованной литературы.
1 Денисова Л.Г. Мезенин С.М. Английский язык. Интенсивный курс. – М.: Просвещение, 1995. – 206 с.

2 Ильин М.С. Основы теории упражнений по иностранному языку. Под ред. Проф. В.С.Цетлина. – М.: Педагогика, 1975. – 152с.

3 Николенко Т.Г. Тесты по грамматике английского языка. – М.: Рольф, 1997. – 160с.

4 Рогова Г.В. Рожкова Ф.М. Английский язык за два года: Учебное пособие для учащихся 10 -11 классов сред. Шк. – М.: Просвещение, 1993. – 384с .



5 Старков А.П. Диксон Р.Р. Островский Б.С. Английский язык: Учебник 2 -6 год обучения. – С. Пб.: Специальная литература, 1997. – 348с.

-14-




Лучший слушатель тот, кто способен посвятить вам все свое внимание, не слушая ни слова из того, что вы говорите.
ещё >>