Методические указания к контрольной работе для студентов 1 курса заочной формы обучения Специальность -управление персоналом организ - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Методические указания к выполнению контрольной работы для студентов... 1 355.12kb.
Методические указания по выполнению контрольной работы для студентов... 1 319.7kb.
Правовое регулирование хозяйственной деятельности 1 302.11kb.
Методические указания и задания контрольной работы для студентов... 2 472.97kb.
Методические указания по решению типовых задач, а также задания на... 6 1049.79kb.
Методические рекомендации по подготовке к зачетам и экзаменам для... 2 374.1kb.
Контрольная работа для студентов заочной формы обучения Методические... 4 835.11kb.
Методические указания по выполнению контрольной работы для студентов... 7 1061.52kb.
Методические указания к изучению дисциплины и выполнению контрольной... 4 761.63kb.
Методические указания по выполнению контрольной работы для студентов... 6 1045.86kb.
Методические указания по их выполнению для студентов, обучающихся... 1 239.17kb.
Комиссия по патриотическому воспитанию и сохранению исторического... 1 98.67kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Методические указания к контрольной работе для студентов 1 курса заочной формы обучения - страница №1/1

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ И НАУКИ РФ

Новосибирский государственный университет экономики и управления – «НИНХ»


Дисциплина «Иностранный язык»



(Английский)

Методические указания к контрольной работе

для студентов 1 курса заочной формы обучения
Специальность –Управление персоналом организации

БАКАЛАВРИАТ

Разработчик: Шипилова Т.В., доц. кафедры ин.языков НГУЭУ

Новосибирск 2011 г.

Методические указания
Письменная контрольная работа по дисциплине «Иностранный язык» (английский),выполняемая студентами заочной формы обучения, предусмотрена учебным планом НГУЭУ. Данная дисциплина призвана обеспечить современный квалифицированный уровень специалиста, способного владеть иностранным языком, делового общения и извлекать информацию профессионального назначения из зарубежных печатных источников.

Целью выполнения контрольных заданий является самостоятельное приобретение и углубление знаний студентами в области иностранного языка, их знакомство с основными элементами лексико-грамматической модели английского языка. Кроме того, контрольная работа является одним из видов контроля качества знаний студентов, изучающих данную дисциплину.

В контрольной работе используется следующий принцип построения заданий:

Часть1- выполнение упражнений на лексико-грамматические аспекты английского языка;

Часть 2 – письменный перевод текста с английского языка на русский язык и выполнение упражнений к тексту.

Для выполнения заданий 1 части следует воспользоваться материалом учебника

Английский язык.Грамматика.Сборник упражнений. Голицинский Ю.Б.-КАРО,2008

Для выполнения второй части следует ознакомиться с содержанием текста и определить его общую направленность . Затем следует сделать список незнакомых слов, встречающихся в тексте, и расположить их в предварительных записях (черновике) в алфавитном порядке , что сэкономит время поиска их русских соответствий в словаре. В качестве третьего этапа целесообразно сконцентрировать внимание на словосочетаниях и грамматических конструкциях, содержащихся в тексте, и -при необходимости- обратиться к грамматическим комментариям, находящимся в учебнике английского языка. После этих предварительных этапов обработки текста можно приступать к его переводу.

Качество работы оценивается по тому, насколько глубоко и адекватно выполнен студентом перевод текста (в оценку входит также стилистическое и грамматическое оформление переводного русского текста), правильность выполнения упражнений. Дается общая оценка «зачтена» или «не зачтена». Если работа не зачтена, в нее необходимо внести соответствующие исправления с учетом сделанных замечаний. Студенты, не выполнившие контрольную работу или не получившие зачета по ней, к зачетам и экзаменам не допускаются.
Требования к оформлению

Контрольная работа должна иметь титульный лист с указанием номера группы и нумерацию страниц, в конце работы- дату ее выполнения и личную подпись студента.

Контрольная работа должна быть напечатана. На страницах работы следует оставить поля ( 3 см) для пометок и замечаний проверяющего преподавателя.

В части 1 контрольной работы все упражнения должны быть перепечатаны и подстановочные элементы следует выделить цветом или подчеркнуть


Контрольная работа



  1. Grammar Exercises



  1. Supply the correct article where necessary

1. It’s … plant of … telephone equipment. …plant is outside Moscow. It’s … very large plant. …manager of our company is going to visit… plant with…Chief Engineer of GML on Friday.

2. … inspectors of …company would like to go to … plant in …afternoon.

3. There is…large bookshelf in my study. …bookshelf is on … wall. It is …nice bookshelf.

4. What’s…weather like today?

- ….weather is very cold.

5. My company is interested in buying …machines Model B20.

6. There is …lot of accommodation at …seaside in …Great Britain, but…accommodation is very expensive.




  1. Supply the correct prepositions where necessary.




  1. She never buys goods …sale prices.

  2. You can try …this coat…..the changing room.

  3. She called …a small shop and bought …a dress. It was …the right size and colour and it was not expensive… her.

  4. Liza Minelli was born …March 12, 1946, …Hollywood. …her childhood she was interested …film-making, but she especially enjoyed going …MGM Studios and looking …dancers.

  5. Will you fill …the forms, please? Thank you. The porter will take you up…your rooms …the lift. Here are the keys …your rooms.

  6. I know you are going to spend …your holiday …the coast …the Black Sea. Write me…your holiday when you come back …Moscow.




  1. Supply the correct forms of comparison.

1. – Is Manchester (такой же красивый как) London? - No, certainly not. London is a (более красивый) city. It’s one of the (beautiful) cities in England.

2. This film is (bad) than I saw last week. Actually it’s (bad) film I’ve seen lately.

3. This sentence is (difficult) than the first one.

4. Ruth’s hair is (long and beautiful) than Kate’s.

5. The cat is much (happy) in her new home. It is much (comfortable) than the old one.





  1. Supply modal verbs or equivalents

1.You …sit there in your wet clothes; you will catch cold if you do so.

2. Everybody …learn a foreign language.

3. …I use your phone?

4. He…swim very soon.

5. Last summer it was very dry and I ….water the garden every day.

6. Next year he….speak English quite fluently.

7. My sister didn’t buy coffee, so I …go to shops myself.

5. Supply the correct tense-forms.
1. I (to know) the results in a week.

2. Voronin seldom (to watch) TV. In the evening he usually (to do) his homework. Sometimes he (to write) letters to his friends. Now he (to read) an English book. He (to like) the English language and he (to want) to speak this language well.

3. Tom (to sit) in the corner with a book. I told him that he (to read0 in very dark light.

4.- (to be) Mrs.Bell in the garden? – Yes, she (to show) it to her friend. Her garden (to be) very nice and she always (to show ) it to her friends.

5. She’s flying to Rome tomorrow. She (to send) her family a telegram as soon as she (to arrive).

6. Next year ( to be) a leap year.





  1. Put in the correct question word.




  1. _____ are you doing now?

  2. _____time do you get back?

  3. _____ was the party last night?

  4. _____ many people live there?

  5. _____far is your school from our house?

  6. _____don’t we have a game together some time .

7. Vocabulary Execise


The imperative

Ingrid Kloren is the Human Resources Director of major multinational group. She has just completed a pilot on electronic or remote teamworking and has written the following memo to other human resources managers within the group. Complete the memo using the imperative forms of the verbs in the box. In some cases you will need to use the negative.




set

use

keep

encourage

contact

give

make sure

punish

let

expect

pay

organise

create

restrict

take

schedule






To: The managers of all HR departments

From: Ingrid Kloren, Human Resources Director

Date: 23 March

Subject: Guidelines for remote teamworking
As you are all aware, we have been conducting an international pilot project using electronic media for teamworking. Although I will shortly be forwarding a complete report on this project, I have laid out below some general guidelines, based on this experience, for managers who may already be involved in similar projects.


    1. Make sure that you arrange for face to face meetings to place before the start of the project in order to establish relationships.

    2. ______clear objectives for the team to achieve.

    3. ______in constant contact with your team by e-mail, voicemail and telephone conferencing.

    4. ______video conferencing more than is necessary as experience shows that some team members may find this intimidating.

    5. ______time to talk to people individually to find out if they have any problems. They may not otherwise volunteer this information.

    6. ______virtual meetings at times that are inconvenient for participants living in different time zones.



  1. Translate the text and do the task.

FIT FOR HIRING? IT'S MIND OVER MATTER


New York - Members of America's professional and managerial classes have always left college confident of at least one thing: they had taken their last test. From here on, they could rely on charm, cunning and a record of accomplishment to propel them up the corporate ladder. But that's not necessarily true any longer. A growing number of companies, from General Motors Corp to American Express Co., are no longer satisfied with traditional job interviews. Instead, they are requiring applicants for many white-collar jobs - from top executives down - to submit to a series of paper-and-pencil tests, role-playing exercises, simulated decision-making exercises and brainteasers. Others put candidates through a long series of interviews by psychologists or trained interviews. The tests are not about mathematics or grammar, nor about any of the basic technical skills for which many production, sales and clerical workers have long been tested. Rather, employers want to evaluate candidates on intangible qualities: Is she creative and entrepreneurial? Can he lead and coach? Is he flexible and capable of learning? Most important, will the potential recruit fit the corporate culture? These tests are all part of a broader trend. "Companies are getting much more careful about hiring", said Paul R.Ray Jr., chairman of the Association of Executive Search Consultants. Ten years ago, candidates could win a top job with the right look and the right answers to questions such as "Why do you want this job?" Now, many are having to face questions and exercises intended to learn how they get things done. They may, for example, have to describe in great detail not one career accomplishment but many - so that patterns of behavior emerge. They may face questions such as "Who is the best manager you ever worked for and why?" or "What is your best friend like?" The answers, psychologists say, reveal much about a candidate's management style and about himself or herself. The reason for the interrogations is clear: many hires work out badly. The cost of bringing the wrong person on board is sometimes huge. Searching and training can cost from 5000 for a lower-level manager to 250,000 for a top executive. The more comprehensive testing aims to measure skills in communications, analysis and organization, attention to detail and management style; personality traits and motivations that behavioral scientists say predict performance
1.Decide if the following statements are true or falls

Example:

The answers, psychologists say, reveal much about a candidate management style. TRUE

The texts are about mathematics and grammar. FALSE


1.Traditionally, candidates for executive positions have been evaluated on their technical skills.
2.Most interviewers select candidates for their professional abilities.
3.Today, choosing the wrong person for a position can have more serious consequences than ten years ago.




Красивых женщин причисляют сегодня к талантам их мужей. Георг Лихтенберг
ещё >>