страница 1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Похожие работы
|
Буратино задает детям вопросы : What is your name? How old are you? Where do you - страница №1/1
![]() На столе перед учениками выставлены различные игрушки, представляющие животных с разных сказок. В центре стола сидит кукла Буратино. Учитель подходит к столу, берет в руки Буратино и обращается к ученикам со словами на английском языке Буратино: Good morning, dear friends! Let’s make the acquaintance of you. I am Byratino. I live with the father Carlo. I have no mother, I have no sister. I like children, I like English, I want to go to school. Do you like to sing songs? Дети: Yes. We do! Буратино: Let’s sing an English song! ( Дети и Буратино поют песенку “What is your name?”) What’s Your name? What is your name, what is your name? Now tell me please, what is your name? My name Janet, my name is Janet, My name is Janet , that’s my name. How old are you? How old are you? How old are you? Now tell me, please I’m eight, I’m eight I’m eight, that’s me age. Where do you live, where do you live? Where do you live, now tell me please I live in London, I live in London, I live in London, that’s where I live. Буратино: thank you for a song. I like it. Now I wont to acquaint with you. ( Буратино задает детям вопросы : What is your name? How old are you? Where do you live?) Буратино: ребята, а кто из вас знает стихи о семье? Я очень люблю слушать стихи. ( Дети рассказывают стихи “I have a father и “Good night”) “I have a father” I have a father, I have a mother I have a sister, I have a brother Father, mother, sister, brother Hand in hand with one another. “Good Night” Good night father, good night mother Kiss your little son, Good night sister, good night brother Good night everyone. Учитель с куклой: Вот мы с вами и познакомились ! А теперь ребята конкурс:
Учитель: Среди наших игрушек есть обезьянка. Она очень умная. Она любит учить детей произносить трудные английские звуки. Это звуки-(Q) и (The). Давайте, ребята, вместе с обезьянкой правильно произнесем их… Молодцы! А теперь давайте споем песенку < “Little Monkey” Little monkey on the tree That is what she tells to me: “They, they, they, the, the, the…” Учитель с куклой Буртино: Ребята, а вы умеете считать по-английски? Дети: Да, конечно. Учитель: Тогда покажите Буратино как вы это делаете. ( дети считают до 10 в прямом и обратном порядке). Теперь расскажите стихи о числах. Считалка 1: One and two, I and you One and two who are you? Считалка 2: One, two, three, he and she One, two, there who is she? Считалка 3: One, one, one little dogs ran Two, Two, two cats see you Theree, there, There birds on a tree Four, four, four Rats on the floor, Буратино: Молодцы, ребята! Вы хорошо усвоили счет, Наверное устали. Давайте сделаем зарядку. Hand up, hands down Hands on hips, sit down! Stand up! Hand to the sides Bent left bent right Hands on hires One, two, there-hop! One, two, there- stop! Stand still! Учитель: Ребята, у меня есть у вас сюрприз(показывает куклу Мальвину). Мальвина приветствует детей по-английски: “Good morning, children!” Учитель ( к Мальвине): How nice you are today! Мальвина: Today is my birthday. I am 7 Дети: Happy birthday to you! ( повторяют 3 раза) Учитель: В подарок тебе, Мальвина, дети споют песню и расскажут стихи. Дети исполняют песню < Учитель: А теперь послушай, стихи. “Little Mouse” Little mouse, little mouse Where is your house? Little Cat, little Cat I have no flat I am a poor mouse I have no house. Little mouse, little mouse Come into my house! Little cat, little cat I cannot do that You want to eat me! “Why do you cry, Willy?” Why do you cry Willy Why do you cry? Why Willy, why Willy, why Willy, why? “Good morning” Good morning, good morning, good morning to you Good morning to you, good morning I am glad to see you! Мальвина:Thank you, dear friends! I like your songs and your poems. I have a present for you. Help your self to some fruits, and vegetables (Мальвина подносит к каждому поднос с фруктами и овощами в рисунках, а дети благодарят ее и берут те фрукты и овощи, которые они любят). Мальвина: Help yourself, piease! Ребенок: I like apples. Мальвина: Here you are! Ребенок: thank you Мальвина: Not at all! Учитель: Спасибо, вам Мальвина и Буратино, что вы пришли сегодня нам в гости. Давайте на прощанье споем песенку о дружбе. Дети поют песню: “The more We Live Together” The more we live together, together, together The more we live together, the merrier we are For my friend is your friend and your friend is my friend The more we live together the merrier we are The more we sing together, together, together The more we sing together the merrier we are For her friend is his friend and her friend The more we live together the merrier we are! Учитель: Good bye Malvina, Byratino! Good bye, children. |
ещё >> |