Акмолинская область Щучинский район ( Открытый урок, 6 класс) Составила - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Проект первая специализированная выставка-демонстрация 1 74.14kb.
Открытый урок по дисциплине «Физиология питания с основами товароведения... 1 188.35kb.
Кинцель Александр Евгеньевич Полное название образовательного учреждения... 1 241.11kb.
Урок рр. 10 класс. Подготовка к написанию сочинения по роману И. 1 85.62kb.
Акмолинская область тоо «Степногорск Теплотранзит» 1 177.81kb.
Открытый урок. Предмет : обучение грамоте. Тема урока : звуки [р]... 1 44.42kb.
«Как оценить информационно-коммуникационную компетентность школьников? 1 135.53kb.
Открытый урок английского языка ( по учебнику К. И. Кауфман) 1 120.21kb.
Открытый урок по русскому языку 2 класс Учитель: Магомедова А. 1 18.1kb.
Открытый урок по математике 3 класс учитель Гритченко Т. В. 1 67.66kb.
Урок по теме пдд светлана Викторовна Кривич 2 класс 3 класс 4 класс 1 201.65kb.
Сценарий внеклассного мероприятия " In The World Of Tales" 1 73.02kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Акмолинская область Щучинский район ( Открытый урок, 6 класс) Составила - страница №1/1



Акмолинская область

Щучинский район



( Открытый урок, 6 класс)
Составила: Тонких С.П.

Учитель англ.языка


Окжетпесская средняя школа

2007 г..
Задачи: Автоматизировать употребление Past Simple.

Практиковать в чтении, устной речи, употреблении времени.

Поддерживать интерес к предмету, расширять кругозор учащихся.
Оборудование: доска, картинка с изображением Золушки, календарь с

изображением погоды, времен года карточки с заданиями и

словами, схемы времен и их названия, список глаголов


  1. Орг. Момент.

What day is it today? What day was it yesterday? What was the weather yesterday?

Was it sunny or rainy?

( повторение стр-р I’m afraid, you are wrong, I think, you are right )





  1. Фонетическая зарядка:


Children go to school every day,

But they didn’t do it yesterday!

It was Sunday! Sunny day!

Oh, it was yesterday!
Let’s read the poem. One by one, the whole poem.

3. Повторение Past Simple.
Open your exercise-books, write down the date. What is the date today? Write down the verbs from this poem. Name them, you are right; go, didn’t go, was. Name the tenses.

I think, you are right, you see Present Simple and Past Simple.



4. Работа со схемами времен.

(карточки со схемами времен и их названия ) Oh, you see the chemes of the tenses and the names, please go to the blackboard, choose the right names and chemes of these tenses.

Скажите, какое время употребляется чаще в нашем тексте? Как вы думаете почему? Да, сегодня мы с вами будем повторять это время Past Simple.. Please, read the sentences in this poem, are the verbs regular or irregular? You see 2 cards, read them; regular or irregular. Как вы думаете почему? Да, в английском языке 2 вида глаголов, в этом мы убедимся, прочитав текст.


  1. Работа с неизвестным текстом.

Look at the blackboard, do you know the girl? In English it will be Cinderella. Does she live with us? She lived in the Past, did she?



a) Read the text individually, write down the verbs from it, but first look at the card.

Was Х 4 cooked

Had Х 2 didn’t have

didn’t like went Х 2

worked wanted

washed helped

cleaned gave

Как вы думаете, почему стоит Х 4 , Х 2 . Столько раз глаголы употребляются в тексте.What tense should you use? Yes, Past Simple. Name the negative forms.

Look, You see 2 cards, some of you should write down regular verbs, the others irregular. Sasha and Ira , come to the blackboard, take the cards. Sasha, what colour have you got? Yellow, what verbs should you write? Yes, you should write irregular. Pupils, having yellow cards, you should write down irregular verbs. Ira, what kind of verbs should you write? Yes, regular. You should put R - if you have regular verbs, IR – if you have irregular. Please, work.


Now, work in pairs, then in group. Please read the verbs, can you translate them


b)Исправление утверждений. Correct the sentences. ( аудирование)

I ‘ll read thе sentences, you should correct them.




  1. She had no father. -

  2. The stepmother and her daughters liked Cinderella. -

  3. She worked only in the morning. -

  4. She washed the dishes, cleaned the rooms. +

  5. Cinderella wanted to go to the ball. +

  6. The fairy gave Cinderella a dirty dress. +

( Учитель использует разговорные фразы: I’m afraid, you are wrong, I think, you are right )


С) Составление предложений.

You see the smallest cards on your desks, please , take them, you should make up sentences.




  • Once upon a time was Cinderella.

  • Her name there was a girl.

  • She had no father.




  • She had a stepmother and 2 sisters.

  • She was a hard- working girl.

  • She worked from morning till night.




  • She the dishes cleaned the rooms and cooked dinner.

  • Once her stepmother and her daughters went to the palace.

  • Cinderella wanted to go to the ball.




  • The fairy helped her.

  • She gave her a beautiful dress.

  • Cinderella went to the palace.

Now, let’s check the task, make up the story.




  1. Физминутка.


Hands up name the forms of the verbs: come, do, spend, read, see, clean, shut, hear, have, write, give, be. Name the last verb, yes to be. We’ll work with this verb.


  1. Употребление глагола to be в Past simple.

Take the cards with this verb. You shouldn’t rewrite the sentences, you should write only the right variant.




  1. Omar and Asel was/ were watching TV at 8 o’clock.

  2. My friend was/ were doing his homework at this time yesterday.

  3. My grandmother was/ were sitting on the sofa at 5 o’clock yesterday.

  4. His 5 cats was/ were playing in his room.

  5. I was/ were listening to the radio at 9 o’clock last Sunday.




  1. Подведение итогов урока, домашнее задание .

What was the theme of our lesson? Open your exercise-books, write down the hometask. You should make up a story, using these words: Snow White, stepmother, a hard- working girl, from morning till night, a mirror (зеркало), was angry, made her leave the house, went to the forest. The lesson is over, good bye.









Особенно трудную задачу перепоручи лентяю — он найдет более легкое решение. «Закон Хлади»
ещё >>