«В мире животных» - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
«В мире животных» Воспитатель: Ильясова М. В 2010 г. Интеллектуальная... 1 43.33kb.
«В мире животных!» 1 36.79kb.
В мире животных 1 26.04kb.
В мире животных (презентация) 1 34.42kb.
Урок по окружающему миру. 3 класс. Тема урока: «Охрана животных. 1 93.83kb.
Элективный курс «Программирование в среде лого» 1 152.81kb.
«В мире животных» 1 80.16kb.
Не оплачивайте убийства! “Чёрный список” фирмы и компании, тестирующие... 1 87kb.
В мире животных 1 13.02kb.
«Дыхание животных» 1 48kb.
«Путешествие в Царство животных» 2 класс 1 99.53kb.
1. Познакомить с организацией заповедников для защиты животных 1 32.52kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

«В мире животных» - страница №1/1

Учитель английского языка: Коробова А.Ю.

Класс: 5

Тема: Animal world

Цели:

- активизация речемыслительной деятельности учащихся;

- повторение материала изученного по теме «В мире животных»;

- развитие мышления, логики, догадки у учащихся;

- воспитание вежливого и уважительного отношения к дикой природе

Задачи:

-развить у учащихся умение говорения на уровне неподготовленного высказывания в рамках предложения

- закрепить пройденный лексический материал по теме “ Animal world ”

- закрепить грамматический материал (использование артиклей с географическими объектами и названиями, сравнительная и превосходная степень прилагательных)



Оборудование: карточки со строчками стихотворения к фонетической разминке, карточки-картинки животных, карточки с текстом о парке Йосимити, листы А4, ножницы, маркеры.

Ход урока:

1.Организация начала урока

Приветствие.

T: Good morning, dear children! I am glad to see you.



P: Good morning. We are glad to see you too!

T: How are you? P: We’re fine, thank you. And you?

T: I’m fine too. Sit down, please. Are you ready for the lesson?
Тема урока:

Today we have a lesson about the animal world. We’ll speak about different animals, their habitats, physical appearance and food. You have learnt a lot of interesting information about wildlife and I hope that you’ll share it with us.




2. Фонетическая разминка.

I like my Bunny.

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Boys like dogs.

Storks like frogs.

Birds like grain.

Say it all again!

Давайте вместе переведём:

Мне нравится мойБанни,

А мишки любят мёд,

Девочки любят кошек,

Кошки любят крыс,

Мальчики любят собак,

Аисты любят лягушек,

Птички любят зерно,

А ты повтори всё это сначала!

(long beak and neck - клюв)

Now I`ll read one line you should repeat after me.

So, I`ll read the first line you read the second line and so on.

So, you read the first line I read the second.

Please, read the whole poem.




II Основная часть

Речевая разминка




T. Firsty, we will remember our animals. I will show the pictures, you should call me the animals.

Nice.


Do you know how to describe animals? Do you remember adjectives for describing? Guess what words are here

Laung

Larg


Heevy

Hott


Inteligen

Waide


Smoll


Long

Large


Heavy

Hot


Intelligent

Wide


small

What large animals do you know? What animals are dangerous? What are friendly animals? Do you have a pet? Do you like cats and dogs?




All over the world there are a lot of different national parks. And now we will read about one of them, about Yosemite National Park.

Чтение текста.

Задания к тексту

I`ll tell your Russian phrases you find English equivalents in the text.

Национальный парк Йосимити –

Красивый пейзаж –

Редкие животные –

Высокие горы –

Тысячи маленьких озёр –

Почти 3 миллиона людей посещают парк Йосимити каждый год–

On the blackboard you can see 4 sentences and you should choose the correct answers.


  1. Yosemite National Park is in the

  1. East of the USA

  2. West of the USA

  1. There are thousands of small…

  1. Lakes

  2. Rivers

  1. The park is famous for its …

  1. 739 waterfalls.

  2. Beautiful waterfalls.

  1. Yosemite

  1. Has a lot of visitors.

  2. Doesn`t have a lot of visitors.




Complete the geographical features. Use a, e,i,o and u

  1. H_ll

  2. L_k_

  3. R_v_r

  4. B_ _ch

  5. S_ _

  6. V_ll_y

  7. _sl_nd

  8. W_t_rf_ll

  9. F_r_st

  10. D_s_rt






Play the game «Hot and Ice». P1 goes out. We hide the card. And tell Hot or ICE, and P1 looks for the picture.




P2 - choose any card, don`t show this picture to others, u to show this activity using only your mime. You cannot talk. Remember outgoing activities!




Let's give greetings to all animals that we know.

For that you should make the plain using these sheets of paper. And now please? Write down «Hello dear ….» and continent, where this animal lives.

Now please stick your plain to the thread with help of clips.


Итоги урока

Thank you boys and girls for your job. It was great! What information have we repeated today? Your marks today – ……….

Good bye!




Приложение №1

Материал на доску к фонетической зарядке

I like my Bunny.

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Boys like dogs.

Storks like frogs.

Birds like grain.

Say it all again!

Приложение №2

Карточка с текстом Yosemite National Park

Beautiful climbing fishing lakes mountains visit west

Yosemite National Park

Yosemite National Park is in California, in the __________ of the USA. The park is very big. It is 3,080 km2. Yosemite has got lots of ___________ scenery and many rare animals. There are some very high ______________ - some of them are over 4,000metres high. There are also woods, rivers and thousands of small _____________. But Yosemite is especially famous for its beautiful waterfalls. One of the waterfalls is 739 metres high! Over three million people _____________ Yosemite every year. You can go _____________ in the mountains, and walking in the hills. People also go canoeing and _____________ on the lakes.




Приложение №3

Карточки к фонетической зарядке

I like my Bunny.

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Boys like dogs.

Storks like frogs.

Birds like grain.

Say it all again!




I like my Bunny.

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Boys like dogs.

Storks like frogs.

Birds like grain.

Say it all again!




I like my Bunny.

Bears like honey.

Girls like cats.

Cats like rats.

Boys like dogs.

Storks like frogs.

Birds like grain.

Say it all again!








Случаются там и сям трагедии, но ничего из них не следует. В этом, вероятно, вся суть трагедии. Славомир Мрожек
ещё >>