Узнаем больше друг о друге - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Образовательный интернет-проект "Детский альманах" 1 48.41kb.
Задачи: уточнить представления детей о том, что такое дружба и каким... 1 26.31kb.
Контрольная работа по курсу «История южных и западных славян, ч. 1 49.66kb.
Использование клише в сми азербайджана и армении 17 2068.69kb.
Липиды 200401 химия и обмен липидов 4 366.05kb.
Программа научно-практической конференции молодых ученых «Международные... 1 110.86kb.
Примерный план сетка общелагерных мероприятий на зимнюю 1 23.79kb.
Абонент временно не доступен 3 371.63kb.
Свой голос игрок оставляет в теме игры 1 89.01kb.
Инструкция Цель игры: Собрать большее количество пар с одинаковыми... 1 9.19kb.
Фильм Пьера Паоло Пазолини 1 19.87kb.
Анализ работы шмо учителей начальных классов за 2011-2012 учебный год 1 92.22kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Узнаем больше друг о друге - страница №1/1

Методическая разработка урока по английскому языку в 5-м классе по теме "Learning more about each other" ( учебник Биболетовой М. З.)

Тема: "Узнаем больше друг о друге"

Место урока: предпоследний урок в теме

Тип урока: урок обобщения и систематизации знаний и умений

Дидактическая цель: создать условия для систематизации изученного материала, выявить уровень овладения опытом творческой деятельности.

Образовательная цель: способствовать формированию произносительных навыков, совершенствованию лексических навыков говорения, чтения, аудирования, развитию навыков устной речи.

Развивающая цель: способствовать формированию ОУН-умению выбирать правильный ответ, находить соответствия, отвечать на вопросы, составлять монологическое высказывание, анализировать,собирать информацию.

Воспитательная цель: создать условия для обучения культуре общения в группе, технологии сотрудничества,способствовать созданию ситуации успеха.

Форма урока: урок-мини-проект.

Технология: технология сотрудничества

Задачи:

1) развитие умений и навыков устной речи



2) совершенствовать лексические навыки говорения

3) создание мини-проекта


Ход урока.

I.Целевой блок.

1. Оргмомент.

Good morning, friends! Glad to see you! Sit down, please!

2. Мотивация.

Do you know that every year many English and Russian students take part in the exchange programmes? Look at the guide of our lesson. (Посмотрите на путеводитель нашего урока.) (Приложение 1)

Find Step 1.Let's start our lesson with warming up. I'd like to ask you some questions. (вопросы из Step 1)

Tell me, please, what is the topic of our lesson today? (Learning more about each other)

Maybe, soon we'll get an invitation letter from an English school and take part in an exchange programme.

3. Целеполагание.

Today we'll try to learn more personal information about each other, to speak about hobbies, professions, personal characteristics of people/

Я предлагаю вам закрепить полученные знания по теме "Узнаем больше друг о друге", поговорить о профессиях, увлечениях и качествах людей, а также принять участие в мини-проекте по созданию постера "Learning more about each other".

Look at Step 2. It is the plan of the lesson.

II. Процессуальный блок.

1. Фонетическая зарядка.

3 groups are ready for the lesson today. I'd like to start our lesson with a poem "Our Family Comes from Round the world". Yulya prepared a nice translation of this poem. Please, read your translation. (чтение авторского перевода)

You know the poem "Our Family Comes from Round the World" in English. Have a look at Step 3.The task is: put the lines of the poem into the correct order and read it. (учебник упр.15 стр. 46)

2. Речевая зарядка.

All people in the world are a big family. But different people have different hobbies, appearance, professions, personal traits. Let's speak about your future professions. Look at Step 4. Answer the question, please.

What do people of different professions do? Find Step 5. (предлагается выполнить тест. Приложение 2, карточка 1)

3. Активизация лексических навыков говорения.

My next question is: What characteristics are necessary for different jobs? It's time to remember the words for describing people. Find Step 6 and read the task.(предлагается задание с подбором нужного слова. Приложение 2, карточка 2, задание 1,2,3)

4. Совершенствование навыков чтения.

Let's read some information about hobbies. Look at Step 7. I'd like you to listen and read some stories in Card 3. Try to understand what hobbies are these texts about. (предлагается прочитать 3 текста и подобрать заголовок для каждого. Приложение 2, карточка 3)

5. Развитие умений монологической речи.

Now it's time to collect some personal information about all students of your group. Look at Step 8. Talk a little, use your Oforms and make up a story about your hobbies, families, main characteristics and so on. Then you will present your stories to the class. Don't forget to draw or stick some pictures on your poster.( предлагается заполнить анкету, оформить постер и представить его классу. Приложение 2, карточка 4)

III. Аналитический блок.

1. Рефлексия.

I am glad that you have done a lot today. Well done! All poster are nice and done well.

2. информация о домашнем задании, подведение итогов уpока.



Your homework is to write a story "My personal information". Thank you for your work. The lesson is over. Goodbye, friends!
Приложение 1.(путеводитель)

Learning More about Each Other

Step 1.

Warming up.

1) Would you like to take part in the exchange programmes?

2) Students who are going to take part in the exchange programmes give some information about their life, hobbies, families, don't they?

3) Students try to learn more about each other, don't they?

Step 2.

Plan of the lesson

1) Our family comes from round the world. (reading the poem)

2) Speaking about jobs

3) Character ( working with a vocabulary)

4) Different hobbies (listening and reading)

5) Making a poster (the result of the lesson)

Step 3.

Put the lines of the poem into the correct order and stick them (расположите строчки в правильном порядке и наклейте их на постер). Read the poem.

Our Family Comes from Round the World

Our family comes

From around the world

Our hair is straight

Our hair is curled

Our eyes are brown

Our eyes are blue

Our skins are different colours too.

We are girls and boys

We are big and small

We are young and old

We are short and tall.

We are everything

That we can be

And still we are

A family.

We laugh and cry

We work and play

We help each other

Every day.

The world is a lovely place to be

Because we are a family.

Step 4.

Answer the question.

What are you going to be?

What are you going to be?

I'll be a ...

That's the lie for me.

Step 5.

Read the sentences (Card 1). Find the suitable word (найдите подходящее слово) for each sentence. Circle it (обведите его) .

Step 6.

Remember the words for describing people (вспомните слова для описания характера). Do the task in Card 2.

Step 7.

Listen and read the texts about hobbies. What hobbies are they about? Find the correct word for each text. Use Card 3.

Step 8.

Make up a story about your group: your hobbies, families, character (Card 4). Use your forms (используйте свои анкеты, которые заполняли дома упр. 29 стр. 50). Stick some pictures to make your poster more attractive (наклейте картинки). Present your story. (представьте ваш рассказ)

Step 9.

Homework: to write a story "My personal information"

Step 10

Reflection (подведение итогов)
Приложение 2 (карточки)

Card 1

Выберите и вставьте подходящее по смыслу слово.

1) The person who sings songs is a ...

a) doctor b) singer c) postman

2) The person who plays in films is an ...

a) writer b) engineer c) actor

3) The person who paints pictures is an ...

a) sportsman b) composer c) artist

4) The person who helps people when they are ill is a ...

a) doctor b) lawyer c) teacher

5) The person who takes part in sport competitions is a ...

a) pop singer b) sportsman c) actress

6) The person who writes books is a ...

a) artist b) composer c) writer
Card 2

1. Выберите подходящее по смыслу слово из вариантов.

Sociable, naughty, lazy, curious, cruel, sporty

1) A person who is very unkind is _________________________________

2) A person who wants to learn is __________________________________

3) A person who doesn't like to work is _______________________________

4) A person who likes to be with others is ______________________________

5) Children who don't get along with their parents are _______________________
2. Соотнесите слова, подбирая антонимы.

rude shy

lucky kind

pleasant non-athletic

cruel polite

friendly unlucky

sociable unpleasant

athletic unfriendly
3. Соотнесите слова, подбирая синонимы.

sociable merry

clever creative

happy slim

intelligent talkative

loving strong

healthy friendly

thin bright
Card 3.

Найдите подходящий заголовок для каждого текста. Один заголовок лишний.

A. Dancing

B. Cooking

C. Sport

D. Reading

1. This hobby is popular among people of all ages. People like to go to the stadium or to the sports ground. They are strong and athletic. Their hobby helps them to develop their mind and body and teaches them to plan their time.

2. People like to make new dishes. They often cook for the family and for their friends. They can present the food nicely and lay the table beautifully. They can boil or fry meat, fish, make salads and cakes.

3. People like to go to the library. Some of them have a good collection of books at home. They have different books. Their hoby helps them to relax, to learn the world and understand other people better.
Card 4.

We are a group of ___________students. Our names are ____________________________________________. We live in ________________. We study in the _____________form of Arkul Secondary School. Our parents' jobs are_____________________________________________________________________. We have many hobbies. We like _____________________________________________________. Some of us play musical instruments. ______________plays ____________________. We have pets at home. They are _____________________________________________. Our main characteristics are ________________________________________________________________________. We like our families. Our families are_____________________________________________. We like the profession of ____________________________________________. We think that a good __________________________ should be_____________________________________________________.


Памятка лидеру-организатору в учебно-речевой группе.

1. Когда вы получите руководство по работе, организуй:

1) его прочтение всеми членами группы для выявления целей коллективной учебной деятельности, средств достижения целей, порядка выполнения заданий

2) индивидуальную работу членов группы по самостоятельному ознакомлению с новым материалом, его коллективное обсуждение. По мере необходимости информацию можно записывать.

2. Помни:

1) все участники группы должны работать с полной отдачей

2) Чтобы подать пример остальным,лучше выполнить упражнение первым самому.

3) Необходимо оказывать помощь товарищам и при этом быть терпеливым, доброжелательным, требовательным.

4) При наличии трудностей всегда можно обратиться к учителю.




Во всех сомнительных случаях цитату следует приписывать Джорджу Бернарду Шоу. Найджел Рис
ещё >>