Урок-зачет ""Hello, America!" - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Урок-зачет по геометрии в 7 классе по теме "Начальные геометрические... 1 50.53kb.
Урок-зачет по теме: «электромагнитные явления» 1 34.7kb.
Урок-зачет по теме 1 58.32kb.
Урок зачет по теме «Электрический ток в различных средах» 1 43.54kb.
Урок- зачет (Зарубежная Европа 11 класс) 1 87.03kb.
Конкурс «Безопасное колесо» 1 16.82kb.
Урок Клеточная теория Зачет по теме «Основы цитологии» 1 49.55kb.
Урок-зачет «Бизнесмен» по теме «Действия с отрицательными и положительными... 1 39.36kb.
Средиземноморье Лайнер: Ryndam класс Премиум Компания: holland america... 1 41.9kb.
Зачет по информатике для 12 групп на 2012/13 у г. Количество зачетов... 1 130.98kb.
Урок-зачет Цели и задачи урока: Выявить качество и уровень овладения... 1 44.56kb.
Степень тяжести инфекции, вызванной вирусом пандемического гриппа... 1 21.74kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Урок-зачет ""Hello, America!" - страница №1/1

Урок-зачет ""Hello, America!"

1. Тема урока (The Topics) :

Географическое положение Америки, географическое положение штата Джорджия, достопримечательности Атланты - столицы штата Джорджия, известные люди Атланты.



2. Задачи урока: (Learners' goals) :

Обобщить знания учащихся по теме "Америка", активизировать работу учащихся на уроке и дома; вызвать интерес у учащихся к дальнейшему изучению английского языка и иноязычной культуры, развивать навыки иноязычной речи.



3. Отбор языкового материала (Language forms) :

is located = is situated


a highly developed country
welcome to Atlanta
it is famous for
to be interested in
people from all over the world
he wanted people to march together
the world's best known
the news all over the world

4. Оформление урока (Objectives) :

Заранее нарисованный ребятами красочный журнал, каждая страница которого рассказывает об Америке на английском языке; художественная книга Маргарэт Митчел "Унесенные ветром" (“Gone with the Wind”), авиабилет американской авиакомпании Delta Air Lines.



5. Аудиовизуальные средства (Classroom Management) :

Аудиокассета с записью текста об Атланте, видеокассета с записью новостей CNN, видеокассета с художественным фильмом на английском языке "Унесенные ветром" (“Gone with the Wind”) продюсcер Дэвид О. Зелцник.



?. Начало урока (Beginning)

1. Приветствие (Greeting): Hello, students! How are you, Ann?

Let ' s begin our lesson .



2. Мотивирующее коммуникативное задание (КЗ) (a warming-up activity) :

Dear boys and girls, I've got great news! Three students of your group are going to America. They are Ann Anitskaya, Natasha Drabenya and Mike Kolpak. Ask them some questions about the USA. Who will ask the most interesting question about the USA?



?. Представление урока (Introduction of the lesson):

т.е. ознакомление учащихся с названием урока, его тематикой, задачами, которые им предстоит выполнить.

На школьной доске:

Title: "Hello, America!"

Topics: "America, State Georgia, Atlanta".

Learners' goal: talking everything you know about the USA 2. Activities for today:

1. Reading the text.


2. Listening to the story "Atlanta, Georgia".
3. Excursion.
4. Quiz.
5. Problem task.
6. Singing the song.

Teacher : All right, class, let's get down to work. Today we shall talk about the United States of America. The title of our lesson is "Hello , America ! " The topics are "America. State Georgia, Atlanta." You will read the text about America , listen to the story "Atlanta , Georgia . " ; then you ' 11 take part in an excursion : "Atlanta is the capital of Georgia"; after that there will be a quiz "What do you know about the USA?"; then you'll solve the problem task "What language do the Americans speak?" and at the end of the lesson you'll sing a song.

III. Основной этап урока ("Follow-up"), на котором решаются поставленные задачи:

Activity 1.

Teacher: First of all we'll read the text about the USA. I want you to open the books at page 17 "Reader". Please, read one by one. Then answer the questions in your "Lesson Guide". Who will tell us some words about the USA? (using the map of America).

Activity 2.

Teacher: Open the book at p. 85-86 ("Happy English -2" by T.Klementieva and Jill Shannon). Listen to the story "Atlanta, Georgia, (using the audio cassette)

Activity 3.

Teacher: Imagine that you were in Atlanta last summer. Tell us everything you know about Georgia:

a) the geographical position of the state Georgia;


b) Atlanta is the capital of Georgia;

1) general information; (using the magazine "Hello, America!")


2) Sci Treck museum is Atlanta's place of interest;
3) Dr. Martin Luther King, Jr. was from Atlanta;
4) Atlanta is the hometown of some American companies such as Coca Cola, Delta Air Lines and CNN. (using the videocassette CNN, showing the air ticket of Delta Air Lines)
5) Who is Willie В.?
6) "Gone with the wind" museum in Atlanta, (using the videocassette "Gone with the wind")

Activity 4: Quiz "What do you know about the USA?"

Teacher: Who knows more about the USA? The winner will get a prize.

Activity 5: Problem task "What language do the Americans speak?"

Teacher: You know some differences between the English of Great Britain and of the USA. What are the British English equivalents of the underlined words or word combinations?

1. We are going to move to a new apartment.


2. My child likes candy.
3. There is an elevator in the house.
4. Fall has come.
5. We live on the first floor.
6. He has invited me to the movies.
7. Is there a subway in your town?
8. I spent my vacation at the seaside.
9. I work Monday through Friday.

IV. Заключение (Rounding-off):

Teacher: Let's sing a song "America, the Beautiful" - page 56-57 "Happy English - 2"

2. Итог урока (Summary of the lesson):

Teacher: Boys and girls, you've got Control Cards. Tick the following columns in them. You get 1 point for each well-done task. If you have 3 points you will get a "4". If you have 4-7 points you will get a "5". Let's start working. Give me your Control Cards and I'11 put your marks in the register. No home task. The lesson is over. Good-bye. Thank you for the lesson. Good luck to you.



Литература

1.The Big Book of America by Roger Hicks, Philadelphia, 1994


2.Павлоцкий В.М. “Знакомимся с Америкой. Книга для чтения по страноведению в 8-10 классах гимназий и школ с углубленным изучением английского языка” Санкт-Пeтербург, 1997 г.
3.ИЯШ №3, 1998 г.




Добродетельная девица не гонится за женихами. Где это видано, чтобы мышеловка гналась за мышью? Юлиан Тувим
ещё >>