Разработка урока английского языка с использованием компьютерных технологий - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Урока : «The tour around Britain» 1 103.8kb.
Особенности преподавания английского языка слабослышащим школьникам 1 112.64kb.
План конспект урока английского языка По теме «Лондонский зоопарк»... 1 53.83kb.
Разработка урока по географии с применением информационных компьютерных... 1 126.64kb.
Разработка урока с использованием информационно коммуникативных технологий... 1 126.25kb.
План-конспект открытого урока по русскому языку с использованием... 1 71.61kb.
Урока иностранного языка 22. 08. 2008 мо учителей английского языка 1 117.2kb.
Методическая разработка урока: Избранные страницы летописи Великой... 1 113.4kb.
Методическая разработка открытого урока английского языка в 8 классе... 1 36.27kb.
Уроках английского языка с использованием интернет 1 80.39kb.
Методическая разработка контрольного урока по предмету «Слушание... 1 78.87kb.
Ответы 7 класс (максимум 90 баллов) Задание Вопрос 1 1 140.55kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Разработка урока английского языка с использованием компьютерных технологий - страница №1/1

Методическая разработка урока

английского языка

с использованием компьютерных технологий

9 класс.


Разработчик: РудьЕ.М.

Учитель МОУ СОШ № 80.

2009

Пояснительная записка.



Данная разработка предназначена для учащихся 9 класса по УМК Афанасьева, Михеева «English 6» для классов с углубленным изучением английского языка.

Ведущей учебной ситуацией является тема «What do you know about Australia ?». Этот урок посвящен изучению жизни Австралии, учащимся предлагается вспомнить то, что они уже знают, а так же новый материал о климате и животном мире Австралии. Данный урок содержит приложение в виде презентации, слайдов к уроку.

Тема: Австралия.

Цель: знакомить с климатом и животными Австралии.

Задачи: - формирование лексических навыков

- формирование навыков в МФО

- развитие навыков в ДФО

-систематизировать полученные знания

Языковой материал: слайд № 3

Речевой материал: текст « The most extraordinary country to explore»

Оснащение: учебник, проектор, компьютеры.

Ход урока:

1.Орг.момент:

-What date is it today?

-What day of the week?

-What season is it now?

-What about the weather today?

-Who is absent today?

-Who is on duty today?

Thank you.

2.Today we’ll talk about Australia. Look at the map of Australia and answer my questions (слайд № 1):

1)how many countries are situated on the island?(one)

2)where the three Australian deserts are situated?(in the centre of the continent and in the west)

3)what the name of the biggest lake on the continent is?(Lake Eyre)

4)what Australian rivers you can name; which of them you think is the most important?(the Murray river, the Darling River, the Lachlan, the Flinders River, the Diamantina river. The Murray river is the most important).

5)what mountain ranges there are on the territory of Australia?(the Australian Alps)

6)what city is the national capital?(Canberra)

7)what cities are state capitals?(Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth, Adelaide, Hobart, Darwin, Canberra)

8)what other cities you can find on the map of Australia?(Alice Springs, Kalgoorlie, Newscastle, Townville).

3.Today we’ll know more about Australia , about climate and animals.

We’ll read the text “the most extraordinary country to explore”. (see p.305 in textbook). We’ll read the first part.

Now answer the questions:

-Why Australia is called “the upside down world”? (A. lies in the Southern Hemisphere, where winter comes in July and summer in December)

-What is the usual temperature in July and January? (July- 12-20, Jan.- 20-30)

-What is the population of A.? (18 mln people)

Now you’ll listen to the tape the second part of the text.

4.Look at the computer and say true or false. (слайд № 2).

5.Look at these pictures and try to name the animals of Australia. (открыть слайды с картинками животных).

-crocodile - Tasmanian devil

-possum - cuscus

-emu -anteater

-dingo


-cockatoo

-koala


-echidna

-kangaroo

6.Find in the text the following words: ( слайд № 3 ).

Перевернутый мир, влажный, незаселенный, необычный, сухой, млекопитающие, кенгуру, утконос, коала, эвкалипт, динго, зимородок.

7.Now look at the presentation and say what do you about Australia?

( включается презентация Австралия ) . Thank you .

8.Work in pairs. Imagine that you are going to meet your Australian friend. Prepare 8-10 questions for him. And your friend will answer them.

9.Take your seats on the computers and do Test Yourself.


Test yourself.


1.In Australia winter comes

a)December b)January c)June d)July

2.The … resembles a teddy bear.

a)kookaburra b)dingo c)koala d)duckbill

3.Australia divided into … states and two territories.

a)5 b)6 c)4 d)3

4.Melbourne is the capital of

a)New south Wales b)South Australia c)Queensland d)Victoria

5.What is the population of Australia?

a)15mln b)8 mln c)18 mln d)7 mln

6.What is the usual temperature in July?

a)12-20 b)30 c)-10 d)40

7.The bushy country rings with kookaburras

a)laughter b)cry c)shout d)whisper

8.What is the capital?

a)Canberra b)Melbourne c)Sydney d)York



10.Thank you for your work today. Your marks… Your homework is in Activity Book p.111 ex.5.




Кому — таланты, кому — поклонники. О. Донской
ещё >>