Конспект открытого урока по английскому языку «Города- побратимы» - davaiknam.ru o_O
Главная
Поиск по ключевым словам:
страница 1
Похожие работы
Название работы Кол-во страниц Размер
Конспект открытого урока по английскому языку на начальной ступени... 1 35.86kb.
Конспект открытого занятия по английскому языку «Путешествие в Англию» 1 55.13kb.
Конспект открытого урока по английскому языку Учитель: Абалян М. 1 53.35kb.
Конспект открытого урока по английскому языку в 4б классе учителя... 1 59.68kb.
План-конспект открытого урока по английскому языку в 5 и 7 классах... 1 25.21kb.
Конспект открытого занятия по английскому языку «Звездный час» 1 34.51kb.
Конспект урока по английскому языку по теме «Компьютерное обеспечение... 1 74.25kb.
План-конспект открытого мероприятия по английскому языку «День Святого... 1 51.6kb.
Конспект урока по английскому языку 4 класс Бекасова Нинель Григорьевна... 1 46.32kb.
Конспект урока по английскому языку в 8 классе по теме " British... 1 54.91kb.
Конспект открытого урока по русскому языку во 2 классе Учитель: Пеганова И. 1 35.95kb.
Руководство по эксплуатации Carl Zeiss ag camera Lens Division 73446... 1 167.63kb.
Направления изучения представлений о справедливости 1 202.17kb.

Конспект открытого урока по английскому языку «Города- побратимы» - страница №1/1

Конспект открытого урока по английскому языку «Города- побратимы» в 7 классе , проводимый в рамках недели английского языка в 2011году.

Цели урока:

*практический аспект- совершенствование умений практического владения учащимися иностранным языком(английским) по теме « Страноведение»;

*образовательный аспект-расширение кругозора учащихся; развитие у них общих и специальных умений: работа со справочным материалом, использование Internet ресурсов с целью нахождения, отбора и правильной подготовки материала презентации «Виртуальное путешествие по городам-побратимам», позволяющих совершенствовать учебную деятельность по овладению английским языком и компьютерными технологиями;

*социокультурный аспект-расширение объема знаний учащихся о странах изучаемого языка, их культуре и традициях, их особенностях, сходствах и различиях в рамках диалога культур, исследование взаимосвязей и взаимодействия культур и языка в процессе их функционирования;

*развивающий аспект-развитие способностей использовать английский язык как средство социальной адаптации учащихся;

*воспитательный аспект-стимулирование учащихся к самостоятельной работе, развитие творчества, умения работать в коллективе, ориентации на практически значимый результат.



Задачи урока:

*обобщить лексический материал по теме «Страноведение»; «Города-побратимы»;

*совершенствовать коммуникативные умения учащихся;

*совершенствовать умения аудирования с целью получения необходимой информации, собранной и представленной в презентации «Виртуальное путешествие по городам-побратимам»;

*развивать умение учащихся составлять монологическое высказывание, представляя свою страну в рамках диалога культур.

Оборудование: компьютерная и проекционная техника, магнитофон, диски.

Оформление: стенгазеты, рефераты учащихся, демонстрирующие главную идею праздника, плакаты с названиями городов-побратимов.

Ход урока:

1 Организационный момент:


  • Good morning, boys and girls.

  • Good morning, teacher.

  • I`m glad to see you. Take your seats, please.

  • Thank you.

  • Today, my dear friends, we are going to travel around the world. Now we are visiting twins-towns together. There are a lot of twins-towns all over the world: Vladimir and Canterbury in the UK; St.Petersburg and Edinburg in Scotland; Tver and Buffalo in the USA; Nizhny Novgorod and Philadelphia in the USA; Rostov-upon-Don and Glasgow in the UK, etc. Our travelling will be very unusual. We will travel round twins-cities through the Internet. And Glasgow is our first twin-city. Let`s start our trip and the presentation about twins-cities will help us to travel.

2 Основная часть:

Актуализация навыков чтения и перевода. Практика устной речи.

Просмотр презентации

Pupils read and translate the sentences.

Р1 : [ слайды 2-8 ]

P2: [ слайды 9-15]

Р3: [ слайды 16-25]

P4: [ слайды 26-40]



Тренировка навыков устной монологической речи. Актуализация лексики по теме.

Game “ Be a winner.’’

This game is from the book “Five-Minute Activities”. Your task is to tell us about the sightseeing you know.

P1: The parks in Glasgow are clean, nice, wonderful. They are full of fountains, trees and unusual flowers.

P2: The street lamps in Glasgow have…

The winner is who says more nouns, adjectives and interesting sentences.

Физкультминутка


  • Very good. You have worked hard, boys and girls. And I think your eyes are tired. Let`s have a rest.

Shut your eyes!

Open your eyes!

Look at the ceiling!

Look at the floor!

Look at the window!

Look at the door!

Stand up!

Hands up!

Hands down!

Hands on hips!

Sit down!

Stand up!

Bend left!

Bend right!

Thank you! You are not tired!

Просмотр презентации

P5: [ слайды 49-56]

P6: [ слайды 57-73]

Совершенствование памяти и внимания. Тренировка лексико-грамматических навыков.

Game : ”Share your ideas”

Your task is to compare the places to visit in Glasgow and Rostov-upon-Don.

P1: The museum of St. Mungo is more interesting than the museum in Rostov-upon-Don.

P2: Glasgow is the most modern town in the UK.

P3: The industrial part of Glasgow is dirtier than the modern one. Use as many adjectives in the comparative and superlative forms as you can.


  • Did you enjoy our unusual trip?

  • We travelled round the twins-cities with great pleasure. We were in Glasgow and Rostov-upon-Don only a few minutes but I believe you have remembered a lot.

Практика устной речи (ответы на вопросы). Актуализация лексики по теме.

Answer the following questions



QUESTIONS

  1. Who was a founder of Rostov-upon-Don?

  2. What does the industry of Glasgow?

  3. On what river is Glasgow situated?

  4. How do people call Rostov-upon-Don?

  5. What seas are washed by Rostov-upon-Don?

  6. What monuments do you know in Glasgow, in Rostov-upon-Don?

  7. What places to visit do you remember in Rostov-upon-Don, in Glasgow?

  8. What can you see on the street lamps in Glasgow?

(If you have enough time, you may do this exercise№1)

Совершенствование лексики по теме.

Game “Mad libs”.

This game is from popular book “The Original#1Mad Libs”. It is published in the USA.

Your task is to fill the gaps. Use necessary nouns, adjectives, numbers…Then you may read, translate and choose the best variant.


  1. Rostov-upon-Don

In the past Rostov was a (adjective) town with (adjective) population. But now the (noun) of Rostov-on-Don is 380 square kilometres and the (noun) is more than one million people.

This city is a (adjective) industrial, scientific and (adjective) centre in the South of Russia. The plant "Rostselmash" is known not only in our (noun) but abroad as well.

The largest scientific and (adjective) establishment is the Rostov State University, which was founded in 1915 and now has more than ten faculties.

There are (number) theatres: Gorky Drama Theatre, Musical Comedy , Puppet Show Theatre of Young Spectators in this town. The Gorky Theatre is surrounded by a (adjective) park named after the October Revolution. There are a lot of (noun) and gardens in Rostov.

There are a lot of (adjective) devoted to the war years and people who gave their lives for our (adjective) life.

Rostov-on-Don is a (adjective) transport centre. It is not only a (adjective) port of railways and airways but it is also the port of (number) seas the Baltic, the White, the Caspian, the Вlack and the Sea of Azov).


  1. Rostov-upon-Don

ADJECTIVE……..

ADJECTIVE……..

NOUN……………

NOUN……………

ADJECTIVE……..

ADJECTIVE……..

NOUN……………

ADJECTIVE……..

NUMBER………...

ADJECTIVE……...

NOUN…………….

ADJECTIVE………

ADJECTIVE……...

ADJECTIVE……...

ADJECTIVE……...

NUMBER…………
3 Заключительная часть. Подведение итогов. Рефлексия.

-You have worked hard. Thank you for your work. You were so active, intelligent, creative, attentive and cheerful today. What do you think about your work?

Share and discuss your ideas about our unusual lesson.

-You will get good and excellent marks. Open your diaries and write down your homework, please. At home you should do Ex.1 and fill the gaps. Our lesson is over. Good- bye.








Горнолыжный спорт — скоростной спуск денег. «Коммерсантъ—Деньги»
ещё >>